Sponsors
Books (Text)
eSheet (pdf file)
eTracks sound files
Sponsors
Free Services
Books (Text)
Statistics
Sponsors

Recordings (CD, DVD, Video)
Printed Music
Statistics
Free Services
Sponsors
Weekly News from Around the World - 19-Sep-2008
Previous News | Past News Index | Next News


Primo piano

La prima Orchestra di Fisarmoniche Digitali al mondo "The MusicTech Digital Accordion Orchestra" - Italia
JEAN MICHEL JARRE suonerà la nuova V-Accordion FR-1 della Roland - Italia
Concerto dei Motion Trio Hof - Germania
33° Festiva Internazionale Castelfidardo – Italia

Reports for Concerts, Masterclasses, Competitions, Festivals, etc.

All Ireland Fleadh Cheoil, Tullamore - Republic of Ireland
New CD ‘Shakey Breaks the Ice’, Cambridge – UK

Future events

Italian Family Festa, California – USA
Flea-market/musical instruments in Linz - Austria
Matt Van Brink Performs ‘Agak, Agak’, NY, Boston – USA
Lasarte-Oria Accordion Festival, Gipuzkoa - Spain
Marco Lo Russo Concerts – Italy
Veronika Todorova Band on Tour in Bulgaria
Deirdre Adamson Concert, Leicestershire – UK
Richard Galliano Concert, London – UK
Lanciano - Concorsi/Festiva/Piazzolla - Italia

New and Updated Sites

New CD - "Coctab"
New CD - "Terre"
New Updated Site - Fisitalia
New Music - Edition Wurzburger
New Website - Blai Narrone
New Events - Museum Stradella
New CD - "Myrsky", "Sin Palabras - Duo Saira Accordion"
New music - "Dear Old Girl", "Poet and Peasant"
New music - "Busy Fingers"

CD Reviews

Hot Club Of Detroit

Help Desk, Information needed, Readers Comments

Submit Your Question, Comment
SUBMIT NOW

Random video 4U

Watch the video


Primo piano


La prima Orchestra di Fisarmoniche Digitali al mondo "The MusicTech Digital Accordion Orchestra" - Italia

musictech1
Con questo avvenimento la Musictech lascerà un segno profondo nella storia della fisarmonica. Mai nessuno ha avuto il coraggio e l’iniziativa di mettere insieme tanti fisarmonicisti di così alto livello come Giancarlo Caporilli, Vincenzo Abbracciante, Mirko Azzalin, Gianni Mirizzi, Marco Polidori, Vincenzo De Ritis, Gennaro Ruffolo, Massimo Siviero, Heather Smith e Alberto Valguarnera.

Per ulteriori informazioni visit ail nostro nuovo sito: MusicTech o contattaci via –email: musictech@musictech-midi.com

Share


JEAN MICHEL JARRE suonerà la nuova V-Accordion FR-1 della Roland - Italia

Al Salon De La Musique di Parigi, JEAN MICHEL JARRE incontra la nuovissima V-Accordion nata in casa Roland, la FR-1 ed è SUBITO AMORE a prima vista!
"Il peso (solo 5,5 kg), le dimensioni ridotte, il suo aspetto sexy ed il meraviglioso suono Roland ne fanno uno strumento che non potrà mancare nel palcoscenizo del mio nuovo Tour Mondiale": questi gli elementi che hanno portato Jean Michel ad avere, durante il Salon De La Musique di Parigi, uno stretto colloquio con Luigi Bruti, direttore Marketing della Roland Europe e "padre" della V-Accordion per "accaparrarsi" sin dal primo giorno uno dei primi prototipi di questo nuovo modello che vede il proprio "battesimo musicale" con un "padrino" di eccezione, l'alfiere della musica elettronica.
Jean Michel Jarre, autore e compositore di brani di successo che hanno venduto più di 60 milioni di copie in tutto il mondo è considerato uno dei pionieri della Musica elettronica e un innovatore per quanto riguarda l’organizzazione dei suoi concerti dal vivo, caratterizzati da giochi pirotecnici, raggi laser e da una spettacolare scenografia che fa da cornice alla sua musica eseguita spesso con strumenti futuristici, alcuni dei quali di sua ideazione.
Questa volta lo strumento futuristico che ha scelto per i suoi brani è proprio una.... FISARMONICA... nel pieno rispetto dello slogan ROLAND:
"Tradizione all'esterno, Futuro all'interno".
Di sé, Jean-Michel Jarre dice semplicemente: "Sono stato un adolescente baciato in fronte dalla fortuna. A cinque anni assistevo mio padre che lavorava sulla colonna sonora del Dottor Zivago di David Lean. A dieci frequentavo il conservatorio, a ventisei mi piombò addosso il disco d'oro per le vendite di Oxygene.
Ci piace ricordari i titoli dei suoi album più famosi: Oxigene, Equinoxe, Magnetic Fields, The Concerts in China, Zoolook, Rendez-vous, Revolutions, Waiting for Costeau, Chronologie, Metamorphoese, Téo and Téa.....e chissa se la nuova Fisarmonica FR-1 della Roland lo ispirerà per un nuovo album di successo mondiale ?
In bocca al lupo JEAN MICHEL JARRE !

Share


Concerto dei Motion Trio Hof - Germania

Motion Trio in Hof, Germany
Akkordeonorchester Hof Director“Standing Ovation” per il loro concerto sensazionale a Hof, Germania lo scorso fine settimana. Di fama internazionale , i Motion Trio è un insieme di dinamici fisarmonicisti polacchi.
Janusz Wojtarowicz, Pawel Baranek e Marcin Galazyn si sono incontrati durante gli studi all’accademia di Musica di Cracovia (Polonia). Insieme hanno formato i Motion Trio quasi 10 anni fa lavorando insieme ai grandi compositori ed artisti come Krzysztof Penderecki e Bobby McFerrin.

60 - 90 concerti all'anno li portano su tanti palco scenici del mondo come la Carnegie Hall di New York , Musikverein di Vienna, attirando un il pubblico sempre affascinato e con le loro composizioni , le loro prestazioni ispirano musicisti di tutto il mondo.

I Motion Trio sono stati ospiti della Hofer Symphoniker Scuola musicale di fisarmonica di Hof, Germania con una conferenza informativa per gli studenti della classe di fisarmonica di Günther Zeilinger, parlando della loro attività, le loro composizioni e rispondendo a molte domande degli studenti interessati ed entusiasti.
Dopo un benvenuto da Mrs. Schrader, direttrice della Hof Symphoniker , il ricevimento ufficiale in municipio offerto dal sindaco di Hof con circa 800 ospiti il Motion Trio ha potuto godersi uno concerto spettacolare con composizioni originali e opere originali di altri compositori moderni.

Insieme ai Motion Trio, altri sette fisarmonicisti, tra cui Carolin e Stefanie Jeremias, Adrian Stieglitz, Johannes Dimmling, Christoph plass, Julian Feulner e il Presidente della CIA Kevin Friedrich.

Uno degli obbiettivi dei Motion Trio, è quello di promuovere e sensibilizzare l'opinione pubblica della fisarmonica, fra esecutori e compositori in modo che la fisarmonica possa godere di popolarità ed opinione come altri strumenti .

In aggiunta al concerto dei Motion Trio, Hof ha ospitato la riunione annuale generale del Deutscher Harmonika-Verband e. V. (DHV), l’associazione fisarmonicistica nazionale tedesca (CIA), Confédération Internationale des Accordéonistes , il DHV raggiunge circa 100.000 fisarmonicisti in Germania tramite i suoi membri di fisarmonica , orchestre ed associazioni. Il Quintetto di fisarmonica di Hof ha eseguito due brani per il DHV e gli ospiti Motion Trio , per concludere il presidente della CIA Kevin Friedrich ha dato una riconoscenza ufficiale ai membri del DHV per conto della CIA.

Share


33° Festiva Internazionale Castelfidardo – Italia

castlefidardo
Paolo PicchioLa 33a edizione in calendario dal 13 al 19 ottobre si annuncia ricca di novità....con un’area di benessere musicale lungo la “via del festival”

CASTELFIDARDO – Prende forma e si annuncia ricca di gustose novità, la 33a edizione del “Festival Internazionale della Fisarmonica”, evento clou della programmazione culturale e artistica del Comune. Percorrendo la via del rinnovamento tracciata grazie all’inserimento organizzativo di Ideazione Eventi, la manifestazione va costruendo un’offerta sempre più variegata e trasversale in abbinamento al tradizionale concorso dedicato allo strumento e alle serate che caratterizzeranno la settimana da lunedì 13 a domenica 19 ottobre. Il centro storico vivrà e respirerà un’atmosfera musicalmente senza confini. La prima grande novità è l’allesti! mento di un MUSIC REALITY SHOW dal vivo, evento marcato Ideazione Eventi con Ikea partner per l'arredo, Subissati per la struttura e Reference Laboratory per gli impianti audio e microfoni. Simultaneamente, la “via del festival” collegherà vari punti strategici collocati nel cuore della città, spazi per concerti live, punti ristoro convenzionati, esposizioni, assaggi e degustazioni di prodotti tipici con ingresso gratuito per i visitatori. Lungo la “via del festival”, è confermata anche la presenza di ambulatorio cui tutti i concorrenti e gli ospiti potranno rivolgersi per avere una consulenza ed usufruire di cure medico-specialistiche. Un’area “benessere musicale”, in cui le prestazioni saranno erogate gratuitamente dal Prof. Joram Kufert – primario di medicina fisica&riabilitazione del Centro di Fisioterapia e Riabilitazione di Pisa, clinica specializzata con esperienza 25ennale nella cura riabilitativa di patologie specifiche dei musicisti – e dal suo staff, al fine di a! lleviare i sintomi dolorosi che colpiscono i suonatori di fisa! rmonica e permettere loro di svolgere al meglio le performances musicali.



Sabato 18 ottobre “jazz e oltre” con il Motion Trio e...

L’assessorato alla cultura e il direttore artistico Maestro Paolo Picchio hanno definito la sostanza degli spettacoli in scena al teatro Astra alle ore 21.15.

Lunedi 13 Ottobre - Piazzale Don Minzoni
GRAN GALÀ DI APERTURA DEL FESTIVAL (In caso di maltempo la serata si svolgerà al Teatro Astra)

Martedì 14 Ottobre
SERATA DI MUSICA E POESIA - NATURARTE, serata a cura del "Centro Paul Claudel" di Castelfidardo. Recitano: Davide Bugari e Alessandra Fattorini. Musicista: Christian Riganelli (fisarmanica)

Mercoledì 15 Ottobre
MUSICA VARIETÉ - "MUSICTECH DIGITAL ACCORDION ORCHESTRA": Vincenzo ABBRACCIANTE (fisarmonica), Mirko AZZALIN (fisarmonica), Giancarlo CAPORILLI (fisarmonica), Vincenzo DE RITIS (fisarmonica), Gianni MIRIZZI (fisarmonica), Marco POLIDORI (fisarmonica), Gennaro RUFFOLO (fisarmonica), Massimo SIVIERO (fisarmonica), Heather SMITH (fisarmonica), Alberto VALGUARNERA (fisarmonica) (1^ parte)
JAZZ TANGO - "I TÀNGHERI": Vince ABBRACCIANTE (fisarmonica), Antonio DI LORENZO (batteria), Davide PENTA (contrabbasso) (2^ parte)

Giovedì 16 Ottobre
MUSICA YIDDISH - CABARET YIDDISH di e con MONI OVADIA. Musicisti: Emilio VALLORANI (flauto), Janos HASUR (violino), Albert FLORIAN MIHAI (fisarmonica), Luca GARLASCHELLI (contrabbasso)

Venerdì 17 Ottobre
FOLK BALCANICO - MARTIN LUBENOV ORKESTAR: Martin LUBENOV (fisarmonica), Petar YANKOV (voce), Kasimir MALAKOV (clarinetto), Harald TANTSCHEK (percussioni), Aleksandar ACA STOJIC (chitarra), Stefan THALER (contrabbasso)

Sabato 18 Ottobre
JAZZ… ED OLTRE - MOTION TRIO: Janusz WOJTAROWICZ (fisarmonica), Pawel BARANEK (fisarmonica), Marcin GALAZYN (fisarmonica)

Domenica 19 Ottobre ore 16.30
CONCERTO FINALE con la PREMIAZIONE e l’esibizione dei vincitori del Premio e Concorso internazionale

Il programma degli spettacoli al teatro Astra può essere visualizzato cliccando alla voce di menù "serate di gala" sul sito ufficiale del Festival.

www.festivalcastelfidardo.it

Share


Reports for Concerts, Masterclasses, Competitions, Festivals, etc.


All Ireland Fleadh Cheoil, Tullamore - Republic of Ireland

Ireland Fleadh CheoilThe 2008 All-Ireland Fleadh Cheoil took place in Tullamore, County Offaly, from August 22nd to 25th. Organised annually by Comhaltas Ceoltóirí Éireann, the Fleadh Cheoil is the world’s largest festival of Irish music, song and dance, with well over 200,000 people attending from Ireland and overseas. There were approximately 10,000 competitors and performers, including large numbers of accordion, melodeon, concertina and harmonica players, as well as ceili bands and accordion bands participating.

The Fleadh began with an opening parade and the breaking of World Record Session for Traditional Irish Music, Song and Dance with 2,852 people playing, singing and dancing for 56 minutes.

The 170 competitive sections involved 21 different venues in Tullamore, including everything Irish from set dancing to marching bands – a festival of Olympics scale. But, for many the public face of the Fleadh is the music sessions, which take place in every pub, hotel, cafe, doorway, street, and tent throughout the festival.

The winner of the Senior All Ireland Piano Accordion title was Edel McLaughlin, and the Senior Button Accordion (diatonic) title was Darren Breslin. The 2008 Fleadh Cheoil accordion results

Share


New CD ‘Shakey Breaks the Ice’, Cambridge – UK

Shakey Breaks the Ice group‘Shakey Breaks the Ice’ is the title of this new CD from Bert Santilly (piano accordion), Trevor Barlow (clarinet and saxophone), Hugh Boyde (guitar), and Laurence Evans (double bass). This recently formed quartet play as if they have been together for many years.

The music is a mixture of jazz standards, Klezmer dance numbers, Continental-style music, and original compositions written in a jazz style. The CD opens with ‘Songe d’Automne’, a Django Reinhardt 1940s swing composition that moves along briskly, featuring attractive solo breaks from all four players.

This number sets the bar high musically, and is a shop window for what is to come. Other tracks include ‘Under Paris Skies’, which has clarinet and accordion taking turns to lead, in a typically French café jazz arrangement, and ‘Begin the Beguine’, a clarinet led arrangement much in the style of Benny Goodman mode.

This is a CD that works on different levels in that it can be easy listening background music, yet also has much to offer the discerning listener. A special mention should go to the sound engineer, who achieved a perfect balance between instruments and an excellent sound quality.

For further information email bert@santilly.co.uk

Share


Future events


Italian Family Festa, California – USA

Dick ContinoThe 28th annual Italian American Heritage Foundation's Italian Family Festa takes place on September 27th and 28th, 12noon until 6pm each day. The venue is Downtown Willow Glen Lincoln Ave and Willow St, San Jose, CA.

The popular Italian Family Festa is the oldest and largest event of its kind in California. The Festa is showcase for the folklore of Italy, with its Italian Village atmosphere, food, costumes, art and photo exhibits, games, and musical entertainment.

The Festa features performances by legendary accordionist Dick Contino (picture left), San Francisco's retro-Italiano band Bella Ciao, and more. The Festival also includes a grape-stomping contest, children’s games, a Tarantella contest, dancing, and the pony-drawn San Jose Italian Festa Cart, which is covered with paintings and sculpture of San Jose history.

Share


Flea-market/musical instruments in Linz - Austria

For all musical instruments lovers living in Austria - don't miss the occation of visiting on saturday 20th september the fleamarket in Linz, Hamoderstraße 2 from 9am until 6pm.
To be found all kinds of Guitards, Amplifiers, Ukulenen, Violins, E-Pianos, Accordions, Steirische, Trompets, Kornette, Euphonien, Baritons, Posaunen (Alt-, Tenor-, Bass-), Saxophones (Alt-, Tenor-, Sopran-), drums, Cajons, Percussion and all types of accessories.
For informaiton contact: 0664/2248722 or e-mail: michael.schahpar@liwest.at

Share


Matt Van Brink Performs ‘Agak, Agak’, NY, Boston – USA

Matt Van Brink logo, composer, pianist and accordionist
Matt Van Brink photograph, composer, pianist and accordionistNew York-based composer, pianist and accordionist Matt Van Brink performs Ramon Castillo’s ‘Agak, Agak’ on accordion twice during October:

October 18th, 8pm – with Gamelan Galak Tica & Ensemble Robot, at the Experimental Media and Performing Arts Center (EMPAC), Troy, New York

October 30th, 7.30pm - with Gamelan Galak Tica & Ensemble Robot, at the David Friend Recital Hall, Berklee College of Music, Boston

For further information email: mvanbrin@alumni.indiana.edu

Share


Lasarte-Oria Accordion Festival, Gipuzkoa - Spain

zolton_oroszOn September 27th the 5th Lasarte-Oria Accordion Festival takes place at the Manuel Lekuona Culture House, Gipuzkoa, in the Basque region of northern Spain. The evening concert features Zoltan Orosz – Hungary, Sabadell Accordion Orchestra, and the local Zero Sette Akordeoi Orkestra.

For further information email: 07ao@zerosette.es

Share


Marco Lo Russo Concerts – Italy

Accordionist Marco Lo Russo is pictured above with Guido Felizzi violin.
Marco Lo Russo accordion performs as follows:

October 4th, 9pm – Concha Bonita, Teatro Ambra, Jovinelli, Rome
5th, 4.30pm – as above
6th, 5.26pm (solo) and 7.03pm (in Duo Ichnos) - Santa Croce, Gerusalemme, Rome
7th, 3.50pm - Santa Croce, Gerusalemme, Rome

Marco Lo Russo is appearing with the show Concha Bonita at the Teatro Ambra, Jovinelli, Rome, from October 7th to 26th – Rome, and from October 28th to November 2nd at the Teatro Delle Palme, Naples.

For further information email: fisa@marcolorusso.com

Share


Veronika Todorova Band on Tour in Bulgaria

Veronica Todorova Band tour to BulgariaVeronika Todorova, 21 years old accordionist, leads her trio on their first tour of her native Bulgaria. Todorova, based in Germany since 2004, has appeared several times on German, Italian and Finnish television and radio stations. Since 2006 Todorova has been performing and touring in Germany with Detlef Görke (bass) and Axel Spreitzer (percussion), appearing at festivals and in club concerts. The trio presents a program that includes music by Chic Corea, Renzo Ruggieri, Astor Piazzolla and many well-known accordion composers of the modern age.

Now finally the Veronika Todorova Band is to tour Bulgaria. From October 6th until 15th, concerts are scheduled for Trojan, Pleven, Lovech and Plovdiv. They will promote their current CD ‘Rosso’.

Following the Bulgarian tour, Todorova has some concerts scheduled in the German state of Hesse underway, beginning on October 17th.

For further information email: detlef.goerke@gmx.de

Share


Deirdre Adamson Concert, Leicestershire – UK

deirdre_adamsonLeading Scottish accordionist and teacher Deirdre Adamson is in concert on October 11th at Soar Valley Accordion Club, Rothley Village Hall, Leicestershire. In support will be the Leicester Accordion Orchestra (MD Karolyn Broadhead), and the concert organiser is David Price.

Share


Richard Galliano Concert, London – UK

richard_gallianoFrench accordionist Richard Galliano and Cuban pianist Gonzalo Rubalcaba perform together in concert on November 16th, 7.30pm, at the Queen Elizabeth Hall, London.

Share


Lanciano - Concorsi/Festiva/Piazzolla - Italia

Vladimir Zubitsky,  International Competition 4. Astor Piazzolla Music Festival - 2. International Competition/Concours/Wettbewerb “LIBERTANGO” 7 - 9 Ottobre. in Lanciano, presidente della giuria: Vladimir Zubitsky.
Possono partecipare al concorso Solisti (pianoforte, violino violoncello, flauto sassofono, chitarra domra, balalaika bayan, fisarmonica il bandoneon) ed ensemble (da 2-8 componenti), senza limiti di età.

Il concorso è diviso in 3 prove.
Per prendere parte al concorso, bisogna inviare al Comitato organizzatore un modulo di domanda debitamente compilato entro 18 settembre 2008
La tassa di iscrizione è fissata a 75 euro per i solisti e 150 euro per gli ensembles e può essere saldata all’arrivo nella città di Lanciano.
I brani della prova finale possono essere inviati via emaildall’organizzazione, ma solo dopo la regolarizzazione dell’iscrizione

Non saranno ammessi alla seconda prova piu di 20 solisti e 20 ensembles.
Alla finale non saranno ammessi meno di 5 solisti e 5 ensemble, ma non più del 70% del numero di partecipanti della seconda prova.
Tutte le spese, vitto e alloggio durante i giorni del concorso, sono a carico dei partecipanti.
Tutte le riprese audio e video durante il concorso sono di proprietà dell’organizzazione e i partecipanti non potranno rivendicare diritti economici o di immagine.
Presidente della giuria - Vladimir Zubitsky (Ucraina)
Direttore artistico della competizione - Cesare Chiacchiaretta (Italia)
Direttore amministrativo - Nicola Gargarella (Italia)
Il direttore di vendite - Dieter Muller (Germania)
Direttore artistico del Festival- Sergey Kuznetsov (Russia)
Ospite d’onore del Festival e membro di commissione – Laura Escalada Piazzolla (Argentina). Presidente della Fondazione Astor Piazzolla -

Info: cesaremagnum@hotmail.com or v.zubitsky@gmail.com

Share


New and Updated Sites


New CD - "Coctab"

Finland recodings of Finland selling a CD titled "Coctab" with sound samples. Purchase online.

Share


New CD - "Terre"

A new site selling a CD titled "Terre" with sound samples. Music performed by Renzo Ruggieri. Purchase online.

Share


New Updated Site - Fisitalia

Fisitalia – has updated their site with new models.

Share


New Music - Edition Wurzburger

Edition Wurzburger (music sheets) have CD’s of wellknown Italian artists inserted.

Share


New Website - Blai Narrone

New Website of Blai Narrone - news collaborator for the AWW-spanish news edition.

Share


New Events - Museum Stradella

Museum Stradella has new events online.

Share

New CD - "Myrsky", "Sin Palabras - Duo Saira Accordion"

Finland recodings of Finland selling CDs titled "Myrsky", "Sin Palabras - Duo Saira Accordion" and "Suomalaisen Haitarijazzin Kultaiset Vuodet 1938-1956" with sound samples. Purchase online.

Share


New music - "Dear Old Girl", "Poet and Peasant"

MusicForAccordion.com site releases 2 new music of 'Dear Old Girl' and 'Poet and Peasant'. Samples of the music are available online. The music is in eSheet format, able to be emailed to your computer. Purchase with credit card.

Share


New music - "Busy Fingers"

Yehuda Oppenheimer release 1 arrangement of 'Busy Fingers'. Samples of the music are available online.The music is in eSheet format, able to be emailed to your computer. Purchase with credit card.

Share


CD Reviews


Hot Club Of Detroit

detroit_cdHot Club of Detroit, whose line up is Evan Perri (guitar), Julien Labro (accordion), Carl Cafagna (sax), Paul Brady (guitar), and Shannon Wade (bass).
CD Reviews Index.

Share

Help Desk, Information needed, Readers Comments

Submit Your Question, Comment
SUBMIT NOW

Share

Accordion Links Search Accordion Accordion World
Generated in 6.789118 / 0.0009831 / 0
© 2024 Accordions Worldwide • Tutti i diritti riservati. Per commenti, invia una e-mail al webmaster.