Sponsors
Books (Text)
eSheet (pdf file)
eTracks sound files
Sponsors
Free Services
Books (Text)
Statistics
Sponsors

Recordings (CD, DVD, Video)
Printed Music
Statistics
Free Services
Sponsors
Weekly News from Around the World - 18-Dec-2009
Previous News | Past News Index | Next News


Primo piano

Nota dell’Editore
Buon Natale e felice Anno Nuovo
Galliano e la fisarmonica, un amore lungo 40 anni - Castelfdiardo / Italia
Hohner Non esporrà alla Musik Messe 2010 di Francoforte - Germania
Nuovo CD 'Elite', di Sergey Petrov, St. Petersburg - Russia
'Celtic Connections', Glasgow - Regno Unito
Regalo di Natale, da Gary Dahl e Yehuda Oppenheimer - USA e Israele
Idee per un regalo di Natale per parenti e amici

Reports for Concerts, Masterclasses, Competitions, Festivals, etc.

Happy Xmas from Roberto Mangosi and Accordions Worldwide
21st International Moscow Festival "Bayan and Bayanists" - Russia
Angel Luis Castaño´s New CD ‘Musika kontenporaneoa’ - Spain
Musica Senza Parole/Festival/Oscar for Dancing Music, Castelfidardo - Italy

Future events

Happy Xmas from Roberto Mangosi and Accordions Worldwide
‘White Horse Inn’ Operetta, Wiesbaden – Germany
Concerto di Natale con il "Ad Libitum" -Italia
Marco Lo Russo’s December Concerts - Italy
‘From Russia with Love’, London – UK
1° Festival della Fisarmonica Città di Trebisacce – Italia
Fintan Stanley’s New Year’s Eve Gig, Massachusetts - USA
RNCM Chamber Music Festival Concert, Manchester – UK
‘Harry Hussey meets Ken Astin’, Stockport – UK
Happy Xmas from Roberto Mangosi and Accordions Worldwide

New and Updated Sites

Fisitalia Entirely Updated Website - Italy
December Diatonic News Online 1st December
Sergey Petrov, professional musician, St Petersburg - Russia
Gary Dahl 2 New works and 5 Edited works
December USA News Online 1st December
H S Production New Music Releases
MusicForAccordion.com new eSheet Pieces
Wallace Liggett New Music Releases
Franco Cambareri new works

CD Reviews

Acco Duo Romance
"T.I. Lundquist, metamorphoses - works for accordion"

Help Desk, Information needed, Readers Comments

Submit Your Question, Comment
SUBMIT NOW

Random video 4U

Watch the video


Primo piano


Nota dell’Editore

Rob HowardIl Natale è arrivato di nuovo e il 2009 sta per finire. Sembra che il tempo passi più velocemente anno per anno!

Come sempre, il 2009 ha visto moltissime attività fisarmonicistiche, e il felice ruolo di AWW è di riportare tutte quelle di cui veniamo a conoscenza. Grazie a tutti coloro che hanno contribuito alle nostre pagine durante tutto il 2009, continuate a mandarci le vostre news!

Le prossime news di Accordions Worldwide saranno pubblicate il 15 gennaio. A tutti I collaboratori di Accordions Worldwide e a tutti I nostri lettori, I nostri migliori auguri per la fine dell’anno e di buona salute per il 2010.

Rob Howard, Editor

Share


Buon Natale e felice Anno Nuovo

xmas greetings
Buon Natale da tutto lo staff della Accordions Worldwide(cartoni di Roberto Mangosi)

Share


Galliano e la fisarmonica, un amore lungo 40 anni - Castelfdiardo / Italia

GallianoFranco Campanari from Mirco Patarini and Vincenzo CanaliLo spettacolo organizzato dal Museo internazionale della fisarmonica e dall’Amministrazione Comunale (Castelfidardo) concepito come “omaggio a Gorni Kramer” è riuscito a toccare con sapienza e delicatezza le corde giuste confezionando una serata magica. Un teatro Astra gremito, un parterre ricco di esponenti di spicco del mondo culturale, produttivo e istituzionale – fra gli altri il governatore Spacca e il Sindaco di Loreto Moreno Pieroni – ha seguito con sincera partecipazione una scaletta che ha riunito personaggi, melodie e ricorrenze legate alla storia della fisarmonica che per lunghi tratti è anche la storia della città e della comunità fidardense (Castelfidardo).

Apertosi con un commosso “fuori programma” dedicato a Paolo Bugiolacchi, che sarebbe stato in prima fila ad apprezzare le esibizioni degli artisti e la ricostruzione firmata dal fratello Beniamino che a sua volta doveva affiancare l’ottima Cristiana Beato alla conduzione, lo spettacolo ha celebrato tre anniversari: il 25° dell’ingresso della fisarmonica in conservatorio, il 30° dell’inizio dei corsi nelle scuole medie, i 10 anni di riapertura del teatro Astra ma anche la notorietà internazionale dello strumento. In proposito, il governatore Gianmario Spacca ha ritirato il premio “Paolo Soprani”, tributato alla Regione in segno di riconoscenza per l’opera di promozione articolata su prestigiose missioni all’estero. «La fisarmonica è un elemento identitario della nostra terra – ha detto Spacca ricevendo dalle mani di Mirco Patarini e Vincenzo Canali la scultura realizzata da Franco Campanari – un simbolo di tradizione e laboriosità di cui siamo fieri: siamo grati a Castelfidardo e a figure come quella di Paolo Soprani che hanno aperto quella strada che ha portato le Marche ad essere una delle regioni più industrializzate d’Italia».

Trait d’union, la riproposizione attraverso video, testimonianze e l’interpretazione dal vivo da parte della splendida Fisorchestra “Città di Castelfidardo” degli exploit artistici del mantovano Gorni Kramer, un personaggio straordinariamente eclettico che ha coniato uno stile nuovo e spaziato fra i generi più vari portando la fisarmonica laddove non era mai stata: si pensi al celebre “Musichiere” di Mario Riva che dal ’57 in poi regalò una popolarità eccezionale allo strumento ad ancia. Di lì in poi è scaturita una scintilla ed uno sviluppo confermato dall’introduzione negli indirizzi di studio dei Conservatori (ad oggi 22), un evento-chiave ricordato con la premiazione del primo insegnante, il fenomenale maestro Sergio Scappini. Come ha ricordato il Sindaco Soprani, è stato il passaggio che ha consentito il salto di qualità, affrancando la fisarmonica da un’immagine e da un uso esclusivamente folcloristico, portandola ad eccellenze impensabili, sublimate da interpreti speciali come Richard Galliano.

L’artista francese, attuale “numero uno” nel firmamento mondiale, “primo bandeonista” di Astor Piazzolla, ha deliziato la platea con un tris di brani che hanno sottolineato le motivazioni alla base dell’attribuzione della cittadinanza onoraria deliberata all’unanimità dal Consiglio Comunale: la straordinaria passione e intensità interpretativa, la capacità di essere ambasciatore della fisarmonica in ogni angolo del mondo. Primo straniero ad essere insignito di tale benemerenza, Galliano ha ricambiato le parole di elogio e ringraziamento del Sindaco Soprani con una dichiarazione di profondo affetto: «La mia storia d’amore con Castelfidardo e con la Victoria è lunga 45 anni, da quando mia nonna mi regalò la prima fisarmonica: da giovane – ha confidato – avevo tre dischi che mi facevano sognare e quello che mi ha dato la voglia di fare il musicista era di Gervasio Marcosignori». Scroscio di applausi per lui e per il maestro fidardense presente in sala.

Share


Hohner Non esporrà alla Musik Messe 2010 di Francoforte - Germania

Hohner logoHohner ha deciso di non allestire il suo stand alla Fiera musicale di Francoforte nel 2010. Invece di dedicare risorse ingenti in una fiera unica, che non può più raggiungere tutti i segmenti di clientela, Hohner diversificherà le sue attività di marketing per coinvolgere più da vicino i musicisti e gli appassionati.
La reazione dinamica della Hohner alle recenti tendenze del mercato è l’approccio diretto nell’intento di diventare un partner nella vita musicale di tutti.

Il mercato ha già visto gli elementi di questo cambiamento all'inizio di quest'anno; Hohner ha previsto il lancio della sua innovativa armonica crossover specificamente nella Convention SPAH negli Stati Uniti e nel World Harmonica Festival di Trossingen, in Germania.

Inoltre la società ha aumentato il suo sostegno per l'educazione musicale investendo nell'estensione del Conservatorio Hohner.

Share


Nuovo CD 'Elite', di Sergey Petrov, St. Petersburg - Russia

Elite CD'Elite' è un nuovo CD del fisarmonicista russo Sergey Petrov, innovativo e non convenzionale sia nello stile che nel concetto e comprende fisarmonica, armonica e una sezione ritmica.

L'album è il risultato di undici anni di lavoro creativo di Sergey Petrov. Si tratta di una sequenza di immagini ispirate da impressioni di diversi aspetti della vita umana. Stilisticamente, l'album ha una tendenza romantica con sfumature di cool jazz, be-bop e elementi di bossa nova. Improvvisazioni jazz “soft-core” si combinano con ritmi swing tradizionali e molto armoniosi, e dovrebbe essere adatto ad un pubblico anche non specificatamente jazz.

Le tracce su 'Elite' sono: 'Elite', 'Il mare caldo', 'BC', 'Ballata per due', 'Coquette', 'Obsession', 'Splinter', 'Notte di Bovalino', 'La Valse a Margaux '(R. Galliano),' Night Bossa ', e' Bandy '. Tutti i brani sono state composti e arrangiati da Sergey Petrov, tranne 'La Valse a Margaux', e sono tutti disponibili in formato mp3.

Share


'Celtic Connections', Glasgow - Regno Unito

Sandy BrechinL'annuale festival Celtic Connections si svolgerà a Glasgow, in Scozia, con 300 concerti, Ceilidhs, conferenze, eventi gratuiti a tarda notte e sessioni di workshop. Il festival si concentrerà sulle radici della musica tradizionale scozzese e tratterà anche folk internazionale, con artisti roots e world music. L'evento 2010 si svolgerà dal 14 al 31 gennaio e comprenderà artisti provenienti da Giappone, Brasile, Messico, Cuba, Colombia, India, Africa, Macedonia, Bulgaria, Ungheria, Norvegia, Corsica, Serbia, Romania, Canada e Stati Uniti.

Nei vari gruppi troveranno posto fisarmonicisti come Sandy Brechin, John Carmichael, Cherish the Ladies, Phil Cunningham, Dervish, Blair Douglas, Mairearad Green, Le Vent du Nord, Maggie MacInnes e James Graham Trio, Gary Innes, Alan Kelly, Felpeyu, Fergie MacDonald, Niall Vallely (fisarmonica) e Seamus Begley (fisarmonica diatonica), The Occasionals, Tom Orr, The Outside, Donald Shaw, Emily Smith e John Somerville.

Un ' laboratorio per principianti di Fisarmonica ', sotto la guida di John Carmichael, avrà luogo nel Foyer Clyde, Royal Concert Hall, il 23 gennaio alle 11. John Carmichael aiuterà gli allievi a sviluppare tecniche e abilità.

Share


Regalo di Natale, da Gary Dahl e Yehuda Oppenheimer - USA e Israele

Gary Dahl and Yehuda OppenheimerCon l’intento di aumentare la conoscenza della musica eSheet (inviata al cliente via e-mail), Yehuda Oppenheimer (Israele) e Gary Dahl (USA) hanno gentilmente offerto un regalo di Natale ai fisarmonicisti di tutto il mondo.

Yehuda Oppenheimer ha scritto un arrangiamento su Silent Night. Fare clic qui per il download gratuito.

Fisarmonicista, arrangiatore, insegnante e interprete Gary Dahl continua la sua tradizione del regalo di Natale per il mondo della fisarmonica con due versioni di Auld Lange Syne. Fare clic qui per il download gratuito: Intermediate Auld Lange Syne or Advanced Auld Lange Syne.

Grazie a Gary Dahl e Yehuda Oppenheimer per questo bel regalo di Natale. Visitate I loro siti web per altri eccellenti spartiti di musica eSheet.

Share


Idee per un regalo di Natale per parenti e amici

xmas logoSono state inserite delle novità alla sezione Idee per un regalo di Natale: 2009 Xmas Gift Ideas.

Queste idee sono state pensate per attirare la vostra attenzione e per trascorrere momenti con artisti della fisarmonica, compositori, arrangiatori e le imprese.

Vi invitiamo a sostenere l'industria della fisarmonica e a scegliere tra oltre 1.550 brani musicali “e-sheet”, 277 CD / DVD 's, e 800 opere su carta stampata, libri (testo) tra cui scegliere. 2009 Xmas Gift Ideas

Share


Reports for Concerts, Masterclasses, Competitions, Festivals, etc.


Happy Xmas from Roberto Mangosi and Accordions Worldwide

Roberto Mangosi cartoon
Happy Xmas from Roberto Mangosi and Accordions Worldwide

Share


21st International Moscow Festival "Bayan and Bayanists" - Russia

Alexander SkliarovWith participation of the federal agency of culture, Russian Gnessin Academy of Music and the Friedrich Lips Fund the traditional XXI International Festival “Bayan and bayanists” took place in the concert hall of the Russian Gnessin Academy of Music in Moscow from December 9 to 13th, 2009.

A report with photographs is online, 2009 Moscow Festival. You can read about the many concerts and the festival highlight, a concert of Alexander Skliarov on the occasion of his 60th birthday.
2009 Moscow Festival.

Share


Angel Luis Castaño´s New CD ‘Musika kontenporaneoa’ - Spain

Musika kontenporaneoa CD
Angel Luis CastañoThe Elkar recording company has re-released, for the third time, the CD ‘Musika kontenporaneoa’, by Spanish accordionist Angel Luis Castaño. The works on this CD include ‘De Profundis’ (S.Gubaidulina), ‘Fantasía Para Acordeón’ (F.Gurbindo), ‘Toccata no 2’ (O.Schmidt), ‘Flashing’ (A.Nordheim), ‘Duo for Accordions’ (2 acc) - (K.Hvoslef), ‘Like a Water-Buffalo’ (Y.Takahashi) and ‘Marilina’ (acc + piano) - (H.Valpola).

‘Musika kontenporaneoa’ was recorded in 1993. It was Angel Luis Castaño´s first recording, and was inspirational for many leading Spanish composers. After several years many accordion students still use it as music reference for digital recordings in high quality and for the interesting perfomances.

Angel Luis Castaño is currently teaching at the accordion at the Superior Conservatory in Zaragoza (Spain) and has to his credit more than twelve accordion recordings (for solo and chamber music).

Share


Musica Senza Parole/Festival/Oscar for Dancing Music, Castelfidardo - Italy

Musicasenzaparole Composition
The 8th Musica Senza Paole festival (‘Music without words’) has seen Fabio Alderighi and Orietta Delli winners of the 2009 edition for the premiere of the country polka ‘Yuppy ye’, written by Fabio Alderighi. This was a perfectly organized festival by Giorgio Galeazzi in collaboration with the City Hall of Castelfidardo.

2nd placed was Vincenzo Ceroli for the piece of music: ‘Full Country’, by V.Ceroli-W.Losi-M.Di Florio, and 3rd placed was ‘Passion Y Sentimiento’, a tango performed and composed by: Antonino De Luca.

The jury - Maruizio Casarola, Roberto Lucanero and Sergio Freddi - had a very difficult decision to make between the artistes: Stefano Carlini, Giuseppe Santamaria, Marco Rossi, Angelo Ramacciati, Vincenzo Ceroli, G.Ruffolo, G.Mirizzi, Antonino De Luca, Luigi Simonetti, Roberto Zorzo, O.Delli, Fabio Alderighi and Federico D’Angeli.

The sold out theater audience had the pleasure, not only to listen to 11 premieres, but also to a wonderful orchestra under the direction of Mario Riccardi, the singers Oscar Cantanti, Walter Giannarelli, and Roberta Capelletti, and guitarist Antonio del Sordo. The evening was presented by comic Mirko Alvisi and Danielea Gurini.

Share


Future events


Happy Xmas from Roberto Mangosi and Accordions Worldwide

Share


‘White Horse Inn’ Operetta, Wiesbaden – Germany

Mirjana PetercolRalph Benatzky (1884-1957) was a composer of popular operettas in Austria, and his most performed work is ‘White Horse Inn’. Set in St Wolfgang, in the Austrian Tyrol, this show and its songs have contributed to the tourist image of Austria as an alpine idyll.

A new production of ‘White Horse Inn’, featuring accordionist Mirjana Petercol, takes place at the Staatstheater, Darmstadt, Wiesbaden, from December14th to 30th and January 3rd to 16th 2010 (and on February 6th, 21st and 27th, March 26th, April 9th and 25th, and May 13th, 20th and 25th.

For further Information email: mirjanapetercol@gmx.de

Share


Concerto di Natale con il "Ad Libitum" -Italia

Fondato nel 2006, il Quartetto a plettro “Ad Libitum” trae il suo nome dalla possibilità per i musicisti, quando del caso, di variare il proprio assetto o programma, sia in termini di esecutori che di repertorio o di strumenti adoperati, a seconda delle richieste musicali cui esso è chiamato ad esprimersi.

Base stabile è comunque la forma di quartetto “romantico” (mandolini I e II, mandòla, chitarra) ed è composto da strumentisti di collaudata esperienza nel campo della musica a plettro.

Di esso fanno, infatti, parte :

- Franca Valtingojer, mandolino I

- Christine Teulon, mandolino II

- Roberto Verona, mandola

- Andrea Maurizio, chitarra

Tutti i musicisti del Quartetto “Ad Libitum” aderiscono alla Assoplettro – Associazione per la Musica a plettro e pizzico del F.V.G. e fanno anche parte dell’Orchestra a plettro del Friuli-Venezia Giulia.

Il Quartetto “Ad Libitum” ha già al suo attivo numerosi interventi musicali, quali concerti, accompagnamento a manifestazioni di vario genere, accompagnamenti liturgici, cerimonie nuziali, concerti-aperitivo, conferenze con appoggio musicale. Di particolare interesse i progetti a tema, elaborati dal Quartetto per le più diversificate opportunità.
Ingresso Libero

Per informazioni: BIASIN 0434-633135
AZZANO DECIMO / Pordenone
info@biasin.com

Share


Marco Lo Russo’s December Concerts - Italy

Marco Lo Russo18 dicembre ore 21.00
Chiesa evangelista metodista via XX Settembre 123, Roma
Marco ospite d'onore per il concerto di Natale
a cura dell'Accademia intenazionale di musica di Roma

27 dicembre ore 17.00
Museo archeologico Nazionale di Sperlonga
via flacca km 16,300 Sperlonga Latina
Conferenza concerto "La fisarmonica e la festa"
Marco Lo Russo fisarmonica sola
a cura dell'associazione Giuseppe De Santis
info: 0771.578028 - 3477576351

dal 31 dicembre al 3 gennaio 2010
Marco tour in Provenza, Francia

Altre date sul NUOVO sito ufficiale

Share


‘From Russia with Love’, London – UK

Elizabeth Harrison and Igor OutkineThe duo Mazaika – Igor Outkine, accordion and vocals and violinist Elizabeth Harrison - perform Russian folk and gypsy music, classical and tango, romances and popular songs at Cecil Sharp House, London, on December 19th, 7.50pm until 10.15pm. The show is titled ‘From Russia with Love’, and their special guest is the singer Marc Almond.

For further Information email: info@mazaika-music.com

Share


1° Festival della Fisarmonica Città di Trebisacce – Italia

Festival of Accordion posterSabato 19 dicembre 2009 alle ore 21.00

L’Amministrazione Comunale di Trebisacce in collaborazione con l’Amministrazione Provinciale di Cosenza Assessorato allo Sport Turismo e Spettacolo, l’Associazione Musicale “Gioacchino Rossini”, la Sybaris Accordion School di Sibari, la sez. “G. ROSSINI” di Sibari del Nuovo Centro Didattico Musicale di Castelfidardo, organizza il “1° Festival della Fisarmonica Città di Trebisacce” che si terrà il prossimo 19 Dicembre alle ore 21.00 presso l’Auditorium dell’Istituto “Virgo Fidelis” sito in P.zza San Martino.

Alla manifestazione parteciperanno: il M° Domenico Tunno (Sibari, Concertista e Docente di Fisarmonica) e gli allievi di Fisarmonica, Organetto e Tastiera Elettronica della “Sybaris Accordion School” diretta dal M° D. Tunno.

Ospiti d’onore: il M° Giuliano Cameli (San Benedetto del Tronto, Campione del Mondo di Organetto), e il M° Giancarlo Caporilli (Roma, Concertista e Compositore di Fama Mondiale).

Share


Fintan Stanley’s New Year’s Eve Gig, Massachusetts - USA

Fintan StanleyFintan Stanley, Boston-based Irish accordion entertainer, performs at Cape Cod Irish Village, 512 Main Street, W. Yarmouth, Massachusetts on December 31st.

Fintan Stanley (born 1941) became an All-Ireland Champion in 1955, and was the first to win using a Continental button accordion. After playing in various bands, in recent years he has worked mainly as a solo accordionist and singer.

Share


RNCM Chamber Music Festival Concert, Manchester – UK

The folk trio Spelder perform in the Cafe Bar at the Royal Northern College of Music, 124 Oxford Road, Manchester M13 9RD, on Thursday January 7th, 9.30pm. Admission is free. This concert is part of the RNCM Chamber Music Festival.

Spelder, featuring Jim Molyneux – accordion, Catriona Price – fiddle, and Toby Kearney - bodhran, play an exciting mix of folk music from across the British Isles, blending their strong traditional roots with contemporary influences.

For further Information email: info@rncm.ac.uk

Share


‘Harry Hussey meets Ken Astin’, Stockport – UK

Harry HusseyHarry Hussey and Ken Astin are the guests at Stockport Accordion Club on Wednesday January 13th, 8pm. The venue is Woodley Methodist Church, Chapel Street/A560 Hyde Road, Woodley, Stockport, Cheshire SK6 1ND (J25/M60).

Harry Hussey, who in his 80th year is aiming to perform in every accordion club in England, is a master improviser and jazz accordionist. Ken Astin, after spending many years as an organist entertaining the public in Blackpool, has returned to the accordion, his first love. Ken is an accomplished and highly versatile accordionist, and an expert at using midi.

This is the first time Ken Astin and Harry Hussey have played together as guests at an accordion club, though they did make a CD of jazz standards together in 2005 titled ‘Our Kind of Music’. They will play together and also do solo spots.

Stockport AC President Johnny Coleclough will play a supporting spot.

For further Information email: robaccord5@hotmail.com

Share


Happy Xmas from Roberto Mangosi and Accordions Worldwide

Share

New and Updated Sites

Fisitalia Entirely Updated Website - Italy

FisitaliaAccordion manufacturer Fisitalia of Castelfidado/Italy, has an entirely updated web-site in English, German, French, Italian, Spanish and Russian languages.

Share


December Diatonic News Online 1st December

Diatonic banner
The December Diatonic News online 1st December.

Share


Sergey Petrov, professional musician, St Petersburg - Russia

Sergey Petrov, professional musician from St Petersburg (Russia), has an updated site about his performing and new CD. Sergey is probably the only professional musician in Russia , promoting such music styles as Zydeco and Cajun and plus cultivating variety-jazz style in playing accordion.

Share


Gary Dahl 2 New works and 5 Edited works

Gary Dahl e-sheetGary Dahl - composer, arranger, recording artist and music educator announces the following titles for purchase on-line. 'Neopolitan Nights, catalog:DH0040', 'Tenderly, catalog:DH0120', 'Silent Night, catalog:DH0183', 'Auld Lang Syne, catalog:DH0214', 'Auld Lang Syne (Advance), catalog:DH0215, 'Eloise, catalog:DH0222' and 'Rudolph The Red-Nosed Reindeer, catalog:DH0223'. Samples ofthis music can be viewed at the Music For Accordion web site. The music is in eSheet format e-mailed directly to your computer. Easy purchase with credit card.

Share


December USA News Online 1st December

USA logoThe December USA News is online on the 1st December

Share


H S Production New Music Releases

H S e-sheetH S Production releases 2 new pieces, 'Dance From The Ballet', catalog:hs597' and 'With Heart And Soul, catalog:hs598'. Samples of the music are available online. The music are in eSheet format, able to be emailed to your computer. Purchase with credit card.

Share


MusicForAccordion.com new eSheet Pieces

MFA e-sheetMusicForAccordion.com site releases 4 new pieces - 'Ave Maria, catalog:mfa7088', 'Traumerei, catalog:mfa7089', 'Fur Elise, catalog:mfa7092' and 'The Happy Farmer, catalog:mfa7094'. Samples of the music are available online. The music are in eSheet format, able to be emailed to your computer. Purchase with credit card.

Share


Wallace Liggett New Music Releases

Wallce Liggett e-sheetWallace Liggett - accordionist, composer, releases 5 new works for accordion available for purchase online. 'Sandy’s Waltz, catalog:WL1041', 'Students Play, catalog:WL1043', 'Prelude And Fugue, catalog:WL1046', 'The Skaters Waltz, catalog:WL1047', and 'That’s Our Family, catalog:WL1048'. Samples of this music is available on the site. The music is in eSheet format, able to be emailed to your computer. Purchase with credit card.

Share


Franco Cambareri new works

Franco Cambareri e-sheetFranco Cambareri - accordionist, composer, producer, releases 6 new works for accordion available for purchase online. 'Tango For Two, catalog: cfranco105', 'Looney Bossa Nova, catalog:cfranco106', 'Danza Gitana, catalog:cfranco107', 'Calypso Beach Party, catalog:cfranco108', 'Italian Jig, catalog:cfranco109' and 'Fifi #2, catalog:cfranco110'. Samples of this music are available on the site. The music is in eSheet format, able to be emailed to your computer. Purchase with credit card.

Share


CD Reviews


Acco Duo Romance

Romance CDCD Reviews Index for the Review of “Acco Duo Romance” by Joan C. Sommers. Performer is Miran Vaupotic and Ivana Levak Vaupotic.

Share


"T.I. Lundquist, metamorphoses - works for accordion"

Lundquist CDCD Reviews Index for the Review of "T.I. Lundquist, metamorphoses - works for accordion" by Alessandro Mugnoz. Performer is Helmut C. Jacobs.

Share

Help Desk, Information needed, Readers Comments

Submit Your Question, Comment
SUBMIT NOW

Share

Accordion Links Search Accordion Accordion World
Generated in 9.3071558 / 0.0010024 / 0
© 2024 Accordions Worldwide • Tutti i diritti riservati. Per commenti, invia una e-mail al webmaster.